Data publikacji: 28 lutego 2025
Projekt „Bulwa” – wystawa ceramiki
Autor(ka) artykułu: Redakcja
Barszcz z ziemniakami podany na planszy do gry w statki? Kopytka na metry z ceramicznej rynienki? Frytki serwowane pojedynczo ze specjalnego ekspozytora? Przyjdź na BioBazar w warszawskiej Fabryce Norblina i sprawdź, jakie naczynia na potrawy z ziemniaków wyczarowali studenci i studentki School of Form.

Nowe spojrzenie na tradycję
Projekt „Bulwa” to wspólna inicjatywa School of Form, BioBazaru i Fabryki Norblina. Studentki i studenci pod kierunkiem Arkadiusza Szweda i Marii Krześlak-Kandziory stworzyli kolekcję ceramicznych naczyń, które redefiniują sposób serwowania kartoflanych potraw.Eksperymenty z formą i zabawy (z) jedzeniem
Inspiracją dla studentów i studentek były ziemniaczane dania przygotowane przez BioBazar. Były na nim zarówno dania popularne – frytki, placki ziemniaczane czy kluski śląskie – jak i mniej znane podlaskie zaguby czy francuska zapiekanka gratin dauphinois.
Gotowe naczynia, a właściwie ekspozytory, podkreślają unikalny charakter danej potrawy. Zostały wykonane zarówno metodą druku 3D, jak i za pomocą tradycyjnych technik modelarskich. Działają na wyobraźnię, pobudzają do eksperymentowania czy wręcz zabawy w kuchni. Przełamują też klisze, które mamy z tyłu głowy, że jedzenie musi być podane na płaskim talerzu albo w misce.
Informacje praktyczne
Projekt „Bulwa”
Gdzie: BioBazar na terenie Fabryki Norblina (ul. Żelazna 51/53, Warszawa) w Pasażu Wernera (vis a vis wejścia do JAVA CAFE)
Kiedy: 7 marca 2025 r., godz. 17–20
Zobacz, jak powstawały naczynia







