Zestaw odkrywcy
- projektant: Karolina Błońska, Adrianna Chmielewska

Myśl przewodnia
{cytat Jesteśmy bardziej doświadczeńsi od dzieci, wiemy bardzo wiele, czego dzieci nie wiedzą, ale co myślą i czują, one lepiej od nas wiedzą.|Janusz Korczak
lekarz, pedagog, prekursor działań na rzecz praw dziecka}
Projekt studencki
Zestaw odkrywcy
Grupa docelowa: dzieci w wieku 3–6 lat
Każde dziecko rozwija się wyjątkowo. Chociaż istnieją pewne normy, które pozwalają śledzić postępy dziecka, należy o pamiętać, że rozwój to proces. Zachodzi jednak dość szybko – trzylatek bardzo różni się od sześciolatka.
Dzieci w tej grupie wiekowej są jak gąbki – mogą wchłonąć ogromną ilość wiedzy i informacji. Uczą się poprzez doświadczenie i zabawę. Są bardzo kreatywne, bystre i wolne od uprzedzeń. Są w stanie stworzyć niewyobrażalną rzeczywistość. Dążą do celu, gdy nie mają żadnych ograniczeń!
Zestaw odkrywcy wspiera:
- rozwój społeczno-emocjonalny:
- rozwija kreatywność;
- pozwala na odgrywanie ról i samodzielną zabawę;
- pomaga w nauce samoregulacji.
- integrację sensoryczną:
- dostarcza różnorodnych bodźców.
- sprawność motoryczną:
- wspomaga rozwój motoryki dużej i małej;
- uczy świadomości własnego ciała.
- rozwój zdolności poznawczych:
- ćwiczy orientację przestrzenną;
- ułatwia naukę rozwiązywania konfliktów.
Możliwe scenariusze zabawy
Dodatkowa ściana może zmienić bujak w kryjówkę, sekretny pokój, norę, teatr lalek, tajne przejście lub mapę sekretnej krainy.
Dodatkowy poziom pozwala na transformację bujaka w łódź, kajak, sanie, konia, pojazd, namiot lub fort.
Dodatkowa zasłona pozwala stworzyć jaskinię, dżunglę, podwodny świat lub zarośla.
Elementy składowe projektu
Hamak:
- trzy różne rodzaje wypełnień: pestki wiśni, supełki z tkaniny, skrawki materiałów;
- mocowany do huśtawki za pomocą liny;
- wykonany z mieszanki bawełny i lnu;
- trzy otwory w różnych rozmiarach.
„Makarony”:
- wypełnienie ze skrawków materiału;
- wykonane z mieszanki bawełny i lnu;
- dwa otwory w szerszym makaronie, jeden otwór w węższym.
Autorki projektu
Akcesoria do bujaka zostały zaprojektowane przez Karolinę Błońską i Adriannę Chmielewską, studentki specjalności Product Design.
Przedmioty powstały w ramach współpracy School of Form i marki Good Wood.