Siatki i programowanie a eksperyment w projektowaniu graficznym
- projektant: Julia Fohs
- promotorzy: Honza Zamojski, Paweł Starzec
Projekt dyplomowy
Siatki i programowanie a eksperyment w projektowaniu graficznym
Proces projektowy silnie łączy się z pojęciem programowania, które w swoim znaczeniu kładzie duży nacisk na ustalanie zmiennych, zasad i moment podjęcia decyzji o wartości zawartych parametrów. Kształty prezentowane w tym albumie powstały w wyniku serii eksperymentów, przeprowadzonych przy użyciu języka programowania Python. Zastosowany algorytm do ich generowania wykrywał krawędzie we wcześniej zaprojektowanych siatkach, a następnie analizował je, aby wyodrębnić składowe figury. Przed rozpoczęciem procesu generowania kształtu decydowano o liczbie wyników i maksymalnej liczbie pojedynczych figur, z których figura docelowa mogła się składać. Cała reszta decyzji pozostawała w „woli” komputera. W ten sposób powstały różnorodne kształty, które, w zależności od parametrów, mogły przybierać różne formy i rozmiary. Proces tworzenia takiego algorytmu to bezpośrednia wizualizacja każdego etapu projektowego, wymagająca ustalania, krzyżowania i kontrolowania parametrów oraz zmiennych.
Specjalność: Communication Design
Rok ukończenia: 2023
Ten artykuł jest częścią kolekcji „Z Pragi Południe do Pragi czeskiej: School of Form na festiwalu Designblok”.
dowiedz się więcej