Rajza
- projektant: Anna Ćwieklińska i Zuzanna Załęska

Myśl przewodnia
Nie mogąc iść bodaj do ogrodu, dziecko tem chętniej odbywa podróże po oceanach i bezludnych wyspach; nie mając nawet psa, któryby go słuchał, butnie dowodzi pułkiem, nie będąc niczem, pragnie być wszystkiem. Ale czy tylko dziecko?
Janusz Korczak
lekarz, pedagog, prekursor działań na rzecz praw dziecka
Projekt studencki
Rajza
Grupa docelowa: dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Dzieci w tym wieku intensywnie rozwijają się fizycznie, poznawczo i emocjonalnie, co sprawia, że są bardzo ciekawe świata i chętnie eksplorują otoczenie. W tym okresie życia doskonalą zarówno motorykę dużą – np. poprzez bieganie i skakanie – jak i małą, ucząc się rysować, budować z klocków czy manipulować drobnymi przedmiotami. Ważną rolę w tym procesie odgrywają wyobraźnia, potrzeba zabawy oraz interakcje społeczne, które pomagają dzieciom w nauce współpracy i wyrażania emocji.
Zabawka wspiera:
- rozwój wyobraźni – nie ogranicza kreatywności dziecka poprzez narzucanie mu konkretnych rozwiązań, pozostawia przestrzeń dla fantazji;
- angażowanie sensoryczne – stymuluje różne zmysły, rozwija umiejętności poznawcze i sensoryczne;
- niezależność – pozwala dzieciom odkrywać swoje zainteresowania, eksperymentować i podejmować własne decyzje.
Możliwe funkcje i scenariusze zabawy:
- statek/łódź podwodna,
- namiot,
- kapsuła kosmiczna.
Autorzy projektu
Akcesoria do bujaka zostały zaprojektowane przez Annę Ćwieklińską i Zuzannę Załęską, studentki specjalności Product Design.
Przedmioty powstały w ramach współpracy School of Form i marki Good Wood.