MAYHAY
- projektant: Joanna Sidor
- promotorzy: Anita Basińska, Jan Zamojski
- materiały: polski biały len (155 G/M2), organiczna bawełna pościelowa, majowe lubuskie siano i zioła
Projekt dyplomowy
MAYHAY
Pandemia COVID-19 wywołała niepewność i lęk przed nieznanym. Jednocześnie przypomniała nam o tym, jak ważne jest nasze zdrowie i dobre samopoczucie, nie tylko fizyczne, ale także psychiczne. Projekt marki MAYHAY jest odpowiedzią na potrzebę radzenia sobie ze stresem i bezsennością za pomocą naturalnych praktyk, takich jak ziołolecznictwo. Impulsem do stworzenia marki były osobiste problemy zdrowotne autorki. Produkt końcowy, czyli poduszka, ma na celu ułatwienie zasypiania, a także odprężenie i uspokojenie organizmu, aby mógł się w pełni zregenerować.
Poduszka łączy w sobie założenia wellness design, które mają na celu promowanie dobrej kondycji fizycznej i emocjonalnej, oraz budowanie relacji między użytkownikiem a przedmiotem, aby miała rzeczywisty i znaczący wpływ na dobrostan człowieka.
Projekt uwzględnia również założenia biophilic design, które znajdują swoje odzwierciedlenie w nadrukowanych na poszewkach wzorach przedstawiających zmieniające się pory roku, naturalnych materiałach, ziołowych mieszankach wypełnienia i w użyciu siana, jako zamiennika syntetycznych wkładów pościelowych.
Główna inspiracją była słowiańska tradycja ziołolecznictwa, która jest widoczna nie tylko w użyciu mieszanek ziół i siana, ale również w całej identyfikacji wizualnej marki. Logo MAYHAY nawiązuje do słowiańskiego kalendarza kołowego oraz podziału czterech pór roku na sezony płodne i niepłodne.
Projektantka
Joanna Sidor
Specjalność: Visual Communication Design
Rok ukończenia: 2022
Ten artykuł jest częścią kolekcji „Graduation Show ½(7+8)”.
dowiedz się więcej