Prognostka trendów w designie
Notatka biograficzna
Uznana za jedną z 25 najbardziej wpływowych osób w świecie mody („Time”) i jedną z 40 najbardziej wpływowych osobowości w świecie designu („Icon”). Jej innowacyjne idee już od lat 80. wyznaczają trendy w rozmaitych branżach: począwszy od świata mody przez przemysł kosmetyczny, wystrój wnętrz aż po sprzęt high-tech i przemysł samochodowy. Obecnie prowadzi w Paryżu firmę Trend Union, wyspecjalizowaną w przewidywaniu trendów i strategicznych analizach. Dwa roku w roku Trend Union publikuje „General Trend Book”, prezentującą z dwuletnim wyprzedzeniem główne trendy w branży wnętrzarskiej, tekstylnej i modowej. Z jej usług korzystają największe marki, m.in. Coca-Cola, Disney, GAP, Nissan, La Coste, L’Oréal, Spencer, Seibu, Whirlpool, Shisheido.
Wieloletnia dyrektor Design House w Eindhoven, jednej z najlepszych szkół designu na świecie. Od 2015 roku dziekan Hybrid Design Studies w Parsons The New School For Design w Nowym Jorku i Paryżu. Dyrektor kreatywna prestiżowych magazynów o designie: „View On Colour”, „InView”, „Bloom”, założycielka serwisu Trendtablet.com. Kurator wystaw prezentowanych na całym świecie, m.in. w Museum of Contemporary Art (Chicago), Nordiska museet (Sztokholm), Moscow’s Museum of Architecture. Stale angażuje się w projekty popularyzujące lokalne rękodzieło, design ekologiczny i humanitarny, między innymi w ramach swojej fundacji Heartwear. Wielokrotnie nagradzana za swoją działalność, m.in. Orderem Sztuki i Literatury, najwyższym odznaczeniem państwowym za wkład we francuską i międzynarodową kulturę.