Widownia e-Teatru

  • projektant: Jan Nowicki
  • promotorzy: Honza Zamojski, Paweł Starzec
  • materiały: projekt cyfrowy
Graduation 1/2 (7+8)
Zdjęcie przedstawiające jeden z gifów, na którym znajduje się narysowana, młoda dziewczyna, na tle dużej dłoni.
Projekt: Widownia e-Teatru | Projektant: Jan Nowicki

Projekt dyplomowy

Widownia e-Teatru

Analiza użytkowników aplikacji Instagram. Kolekcja czterech unikalnych GIF-ów, która opowiada historię na pozór niezwiązane z social mediami. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi na to, jak wizerunek użytkownika wpływa na promocję i sprzedaż.

Influence-marketing – termin ten zyskał popularność od niedawna, jednak powstał już w 1760 roku, dzięki Josiah Wedgwood. Założyciel firmy ceramicznej podarował księżniczce Bawarskiej Sophie Charlotte zestaw herbaciany. Królowa zaczęła promować i rekomendować produkty, co pozytywnie wpłynęło na ich sprzedaż. Niecałe 300 lat później, sformułowanie to zakorzeniło się w świecie biznesu i marketingu, co spowodowało, że zostało z nami aż do dziś.

Codziennie, przy udziale influencerów, wypuszczanych jest tysiące kampanii, których głównym celem jest rozpowszechnienie produktu lub usługi. Zabieg ten ma wzbudzić zainteresowanie marką i doprowadzić do zwiększenia ilości subskrypcji na kanale danego twórcy. Liczby, które widzimy na portalach społecznościowych, ujawniają ilość obserwujących, za którymi kryją się dane takie jak wiek, płeć, lokalizacja czy ich pochodzenie. Wszystkie te czynniki mają wpływ na zaangażowanie właściciela konta i określenie jego mocnych stron sprzedaży w danym zakresie.

Wyodrębnienie grup, do których dociera twórca, jest kluczowe dla marki w momencie selekcjonowania influencerów do swoich kampanii. Sama praca projektowa jest odzwierciedleniem 4 typów użytkowników Instagrama, z jakimi możemy się zmierzyć podczas głębszej analizy samej aplikacji. Obserwacje i badania autora projektu doprowadziły do stworzenia czterech unikalnych GIF-ów opowiadających krótką historię na pozór niezwiązaną z social mediami. Wgłębiając się w GIF-y, odbiorca ma szansę dostrzec wirtualnego siebie oraz zaobserwować różnice między swoim usposobieniem wirtualnym, a tym w realnym życiu. Celem samego projektu jest uświadomienie mechanizmów, nie wykluczając przy tym zwykłego użytkownika. Dodatkowo, projekt porusza kwestie różnych rodzajów użytkowników i tego, jaki wpływ ma każdy z nich na promocję oraz sprzedaż.

Projektant

Jan Nowicki

Specjalność: Communication Design
Rok ukończenia: 2022

Graduation Show ½(7+8)

Ten artykuł jest częścią kolekcji „Graduation Show ½(7+8)”.

dowiedz się więcej