School of Form

VISUAL MERCHANDISING

NAJBLIŻSZA REKRUTACJA 15.06.2015

STRATEGIE SPRZEDAŻY   |   ANALIZA TRENDÓW   |   KOMPOZYCJA

img
Zapraszam na pierwszą w Warszawie i kolejną w Poznaniu edycję studiów visual merchandising. Osoby, które na bieżąco monitorują rynek handlu detalicznego, z pewnością zauważyły bardzo szybki rozwój tego narzędzia sprzedażowego na polskim rynku. Jeżeli chcecie tworzyć wyjątkową i zapadającą na długo w pamięci klienta koncepcję komunikacji wizualnej danej marki, firmy czy produktu w punkcie sprzedaży, to te studia są właśnie dla Was.
 
 

Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek
kierownik merytoryczny studiów

cite

CZym jest visual merchandising?

Visual Merchandising (aranżacja przestrzeni handlowej) to jeden z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się obecnie narzędzi marketingowych i znakomity środek komunikacji z klientami. To właśnie sposób prezentacji produktów oraz aranżacja przestrzeni sprzedażowej poprzez określony styl, poetykę i strategię pozycjonuje markę w określonym segmencie rynku i sprawia, że oferta dociera do założonej w strategii sprzedaży grupy klientów. Studia pokazują w jaki sposób wykorzystywać umiejętności plastyczne do prezentowania kolekcji i towarów zgodnie ze strategiami marek. Uczą także odczytywania i rozumienia potrzeb klienta w miejscu sprzedaży w połączeniu z wiedzą na temat merchandisingu produktów w punkcie sprzedaży. Absolwenci tego kierunku potrafią wytyczać ścieżkę klienta, strefy sklepu oraz budować jego całościowy layout.

Szczegółowy opis kierunku na stronie Centrum Studiów Podyplomowych SWPS » 
kontakt: 61 27 11 252

Czego uczymy na visual merchandisingu?

BLOK I: Projektowanie doświadczeń użytkownika

Psychologia konsumenta i zachowania konsumenckie; Badania efektywności VM; Podstawy merchandisingu (wykłady + ćwiczenia)

BLOK II: Budowanie świadomości marki

VM jako część strategii marki; Zachowanie konsumentów w świetle neuromarketingu; Strategie sprzedaży; Pozycjonowanie marki; Systemy komunikacji w standardach VM

BLOK III: Kompetencje wizualne

Analiza trendów; Źródła inspiracji; Style dekoracji wnętrz i ich zastosowanie w aranżacji przestrzeni handlowej; Praktyczne ćwiczenia stylistyczne; Światło, kolor, przestrzeń, kompozycja; Przestrzenne scenariusze komunikowania się marek - branding 3D; Podstawy fotografii studyjnej i stylizacji.

BLOK IV: Umiejętność Pracy w zespołach kreatywnych

Kolor — moodboard; DESIGN THINKING jsko skuteczne narzędzie tworzenia nowych rozwiązań VM.

Czego uczymy na visual merchandisingu?

BLOK I: Projektowanie doświadczeń użytkownika

Psychologia konsumenta i zachowania konsumenckie; Badania efektywności VM; Podstawy merchandisingu (wykłady + ćwiczenia)

BLOK III: Kompetencje wizualne

Analiza trendów; Źródła inspiracji; Style dekoracji wnętrz i ich zastosowanie w aranżacji przestrzeni handlowej; Praktyczne ćwiczenia stylistyczne; Światło, kolor, przestrzeń, kompozycja; Przestrzenne scenariusze komunikowania się marek - branding 3D; Podstawy fotografii studyjnej i stylizacji.

Umiejętności

BLOK II: Budowanie świadomości marki

VM jako część strategii marki; Zachowanie konsumentów w świetle neuromarketingu; Strategie sprzedaży; Pozycjonowanie marki; Systemy komunikacji w standardach VM

BLOK IV: Umiejętność Pracy w zespołach kreatywnych

Kolor — moodboard; DESIGN THINKING jsko skuteczne narzędzie tworzenia nowych rozwiązań VM.

Praca

Umiejętności

Czego uczymy?

Praca

Studia przygotowują słuchaczy do tworzenia strategii i koncepcji prezentacji produktów w punkcie sprzedaży. Zapoznają uczestników z pojęciem stylu, trendu, kolekcji, sezonowości, pozycjonowania marki w stosunku do innych marek z tej samej branży oraz przygotowują ich do rozumienia mechanizmów percepcji konsumentów związanych z produktem i sposobem jego prezentowania. Studenci poznają podstawy psychologii widzenia, historię stylów i związaną z nimi terminologię, uczą się analizować trendy.

Ważną częścią studiów są zajęcia praktyczne odbywające się w sklepach, gdzie pod okiem doświadczonych praktyków studenci będą mogli odbywać ćwiczenia w realnej scenerii. Każdy z kandydatów wciela się w rolę visual merchandisera i od podstaw projektuje stanowisko ekspozycyjne na terenie sklepów należących do partnerów kierunku. Dodatkową, unikatową wartością dla studentów, jest możliwość odbycia praktyk – 3-tygodniowej praktyki w IKEA oraz 2-miesięcznej praktyki w sieci sklepów LPP.

Praca

Umiejętności

Czego uczymy?

Absolwent kierunku Visual Merchandisingu ma możliwość aplikowania na stanowisko Visual Merchandisera, kierownika działu VM lub Team Lidera w projektach związanych z aranżacją przestrzeni handlowej. Dzięki ukończonym studiom dowie się: jak efektywnie zarządzać powierzchną sklepową, towarem i polityką cenową, jak dobierać asortyment do aktualnych trendów i potrzeb klienta, jakie są kluczowe kompetencje niezbędne do wzrostu obrotów i popytu, jak sprawnie poruszać się na konkurencyjnym rynku, jak pozyskać nowego i utrzymać stałego klienta.

Zobacz nasze pracownie

My HTML element

Pracownia ceramiczna

My HTML element

Pracownia ceramiczna

My HTML element

Studio foto-wideo

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski