Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

  • Studia stacjonarne
  • Studia niestacjonarne
  • w języku polskim

Projektowanie komunikacji to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin designu, związana z budowaniem wiarygodnego przekazu oraz efektywnych sposobów interakcji. 

Twój przyszły zawód

  • Fotoedytor
  • Grafik
  • Ilustrator
  • Motion designer
  • Projektant 3D
  • Projektant aplikacji mobilnych
  • Projektant gier komputerowych
  • Projektant identyfikacji wizualnych
  • Projektant stron internetowych
  • Projektant User Experience
  • Projektant User Interface
  • Projektant wydarzeń muzycznych, teatralnych, telewizyjnych

Nasi absolwenci

Wykształciliśmy już 198 projektantów. Oto kilkoro z nich:

Monika Burakowska

Projektantka UI/UX

Absolwentka communication design, związana z poznańską agencją interaktywną KREATIK. Swoją zawodową ścieżkę zaczynała jeszcze w trakcie studiów jako grafik, początkowo freelancer, następnie w firmie zajmującej się tworzeniem stron i pozycjonowaniem. Obecnie odpowiada za użyteczność projektowanych aplikacji i stron www. Ma doświadczenie zarówno w prowadzeniu badań potrzeb (wywiadów z konsumentami), obserwacji etnograficznych jak i testowaniu z użytkownikami gotowych aplikacji. Jest też certyfikowanym moderatorem Design Thinking - metody, która pozwala tworzyć nowe produkty i usługi w innowacyjny sposób. Pasjonują ją techniki i metodologie ułatwiające pracę kreatywną. Po studiach w SOF kontynuowała naukę na studiach podyplomowych z Product & Brand Management.

Pracowała nad projektami dla firm z branży IoT, FMCG, beauty, poligraficznej, budowlanej i wielu innych.

Małgorzata Piernik

UX designer

Obecnie pracuje jako UX designer w Accenture. Projektuje aplikacje B2C i B2B dla międzynarodowych klientów korporacyjnych, m.in. ze Szwajcarii, Włoch i Polski, dba orozwój młodszych UX designerów i współpracę z biznesem oraz deweloperami. Pierwsze kroki jako UX designer stawiała już  na drugim roku studiów w Software House w Poznaniu. W wolnym czasie publikuje eksperckie artykuły dotyczące user experience na blogach UX Planet oraz UX Collective.

Ernest Warzocha

Projektant komunikacji

Projektuje, tworzy i programuje interfejsy fizyczne oraz graficzne. Realizuje również  projekty dźwiękowe. Wykładowca w School of Form, gdzie prowadzi zajęcia z creative coding oraz projektowania interfejsów dotykowych. Jest laureatem stypendium Arduino (2016). Regularnie uczestniczy w festiwalach designu w Polsce i Europie, m.in. Vienna Design Week, Arduino Opening, Arena Design, Gdynia Design Days. O jego projektach pisały polskie i zagraniczne media, w tym Digital Trends,The Creators Project, Hackaday, Arduino, Musicradar, Electronic Beats, Synthtopia i wiele innych.

behance.net/ernestw

Kształcimy projektantów komunikacji, którzy doskonale odnajdują się w świecie nowych mediów, w sposób nieprzeciętny i kreatywny przebijają przez szum komunikacyjny i porozumiewają ponad schematami.

dr hab. Bianka Rolando

Opiekun specjalności communication design

Kadra

Naszą kadrę tworzą cenieni specjaliści-praktycy, którzy zajęcia prowadzą przede wszystkim na podstawie własnych doświadczeń w pracy projektowej.  Wśród prowadzących są projektanci, designerzy, architekci, artyści, a także socjolodzy, antropolodzy, psycholodzy i filozofowie. 

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor artystyczna School of Form

Mateusz Halawa

Kierownik zespołu nauk humanistycznych i społecznych

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Anita Basińska

Kierownik Katedry Wzornictwa Uniwersytetu SWPS (School of Form)

Projekty

Totem

Artur Cińcio studiował commmunication design, ale dyplom zrobił z mody. W rezultacie w pracowni fashion powstał „Totem” – interdyscyplinarny projekt łączący praktykę krawiecką i studium komunikacji, usytuowany na pograniczu performance’u artystycznego. Inspiracją do stworzenia kolekcji była estetyka polskiej ulicy. Projektant uważnie przyglądał się miejskim detalom, koncentrując się na tych z…

(Nie)Pamięć

„Niepamięć” to książka obrazująca percepcję osoby cierpiącej na chorobę Alzheimera. Sarah Wiśniewska zaprojektowała publikację: okładkę, skład, format, ilustrację, napisała także tekst. Na kolejnych stronach opowiada nie tylko o chorobie: jej przebiegu, symptomach i mechanizmach. Pozwala także odczuć czytelnikowi, z czym chory musi się mierzyć każdego dnia – dezorientacją, zamętem, niepokojem,…

Inclusive Car Interface

Projektowanie inkluzywne (design inclusive), w przeciwieństwie do ekskluzywnego, uwzględnia potrzeby nie tylko młodych i pięknych, lecz także osób z niepełnosprawnościami, starszych czy wykluczonych społecznie. Oliwia Przybyła przełożyła zasady design inclusive na proces projektowy – dobrze znaną technologię dostosowała do potrzeb kierowców z ograniczeniami ruchowymi i poznawczymi. Punktem wyjścia było dogłębne…

PSIE Human-Animal Interaction

Celem projekt "PSIE Human-Animal Interaction w kontekście wspomagania szkolenia psów i komunikacji z nimi" było zarysowanie możliwości stworzenia systemu rozwiązań wspierających właściciela w uczeniu psa podstawowych czynności (takich jak chodzenie na luźnej smyczy) oraz rozwiązywaniu problemów (np. z reakcją na nietypowe sytuacje). Jej zwieńczeniem jest opracowanie dwóch obiektów i aplikacji,…

Gra Akademik

Gra planszowa, która przenosi uczestnika do Akademika. Za siedem dni będą miały miejsce dwa  bardzo ważne wydarzenia - impreza wszech czasów oraz ogromnie ważny egzamin! Trzeba  się do nich przygotować i zdobyć kilka niezbędnych rzeczy. Musisz wybrać swojej priorytety i zdecydować, w jakich przygotowaniach chcesz wziąć udział. Podczas zabawy należy…

SYSTEM MIM

Komunikacja niewerbalna pomiędzy dzieckiem i rodzicem zostaje niezwykle zubożona, gdy przestają zamieszkiwać wspólnie. To, czego najbardziej zaczyna brakować w relacji to subtelna wymiana gestów, spontaniczne interakcje czy porozumiewanie za pomocą spojrzeń. Celem systemu MIM jest umożliwienie i uproszczenie komunikacji zdjęciowej pomiędzy dzieckiem i rodzicem, sprawienie, aby stała się ona regularną…

Wyostrzone

Wystawa fotograficzna w konwencji ekspozycji sztuki współczesnej. Realizacja objęła także zaprojektowanie znaków identyfikacyjnych stanowiących nierozerwalną część całego projektu. Posługując się metodą kadrowania czarno-białych zdjęć rodzinnych, projektant zmieniał treść fotografii, tworząc tym samym własną wizję. Treść wystawy budowana jest przez różnorodne zabiegi: sposoby wyświetlania zdjęć, ich rozmiar, rozmycie konturów i zgubienie…

My. Zanikająca granica między dorosłością a okresem dojrzewania

Projekt ma formę filmu krótkometrażowego próbującego ukazać zanikającą granicę między okresem dojrzewania a dorosłością. Czwórka głównych bohaterów w naturalny i nieprzerysowany sposób opisuje swoje życie codzienne, które jest bardzo odmienne od tego, co pokazuje się w mediach. Teledyskowa forma montażu powoduje, że powstały zbiór migawek stanowi również próbę interpretacji dzisiejszych…

Skylight Beans – interaktywna biżuteria

Skylight Beans to interaktywna biżuteria inspirowana światłem i magią. Nazwa nawiązuje do świetlików świętojańskich, które można obserwować w czerwcowe i lipcowe noce. To zestaw dla kobiet, które chcą się wyróżnia i cenią sobie nowoczesne rozwiązania. W jego skład wchodzą naszyjnik i bransoleta. Wykorzystano w nich elementy stosowane w tzw. inteligentnych…

Projekt identyfikacji wizualnej marki Marzena Graczyk

Projekt dotyczył zmiany identyfikacji wizualnej marki, co w konsekwencji miało doprowadzić do zmiany nastawienia konsumentów wobec niej. Na podstawie analizy rynku, potencjalnych odbiorców oraz projektów firmy i osoby projektantki powstała nowa wersja logotypu i nowe materiały reklamowe. Skuteczność zmiany identyfikacji potwierdzono w wywiadach z grupą badanych, którzy wyrazili swoją opinię…

Lunar Tribe

Album fotografii prezentujących kolekcję dyplomową Kingi Korbalewskiej i Błażeja Telińskiego (str xxx). Praca składa się z połączeń zdjęć, które odpowiadają na pytania: kim jest model? dlaczego nosi takie ubrania? skąd jest i gdzie jest? Środkiem narracji są tu pierwotność modela i jego mistyczne połączenie z naturą. Projektantka: Katarzyna Jędrzejczyk Promotorzy:…

Hell No!

Projekt HELL NO! składa się z magazynu oraz reklamy telewizyjnej. W układzie i szacie graficznej magazyn próbuje zerwać ze stereotypowym sposobem prezentowania mody w czasopismach kobiecych. Wykorzystuje głównie czerń i biel, z elementami kolorowych zdjęć. Nie zawiera spisu treści, nie ma numerowanych stron, a wszystkie zaplanowane strony reklamowe autorka zaprojektowała specjalnie…

Identyfikacja wizualna dla firmy JK Jewellery

Tematem pracy jest identyfikacja wizualna firmy jubilerskiej JK Jewellery. Jest to spójny system, opierający się na geometrycznych formach, które mają odzwierciedlenie we wzornictwie firmy. Główną inspiracją do powstania projektu były szlify diamentowe, złoto oraz struktury kamieni. By zobrazować jak działa komunikacja wizualna, stworzone zostały wizytówki, metki, katalog, opakowania, strona internetowa…

Interaktywna witryna

Projekt otwartej na ulicę witryny sklepowej zakłada, że przechodnie wchodzą z nią w dialog, uczestnicząc w ruchu ulicznym. Projekt, zrealizowany z firmą Orange, inspirowany jest światłem i neonami z otoczenia placu Konstytucji w Warszawie, gdzie go wdrożono. Zapraszając klientów do zabawy, witryna służy budowaniu pozytywnych relacji i wizerunku firmy. Wykorzystana…

Indyferentny stosunek człowieka do zwierząt hodowlanych

Celem pracy było pokazanie drogi, jaką musi przejść zwierzę, aby zaspokoić potrzeby konsumenta. Już sama nazwa „przemysł mięsny” degraduje je do roli produktu. W projekcie podjęto próbę uświadomienia tego odbiorcom poprzez zestawienie dwóch rezultatów produkcji masowej – mięsa i przedmiotów codziennego użytku. Zdaniem autorki warto dążyć do zminimalizowania cierpienia zadawanego…

In the Between

Punktem wyjścia projektu były różnie pojmowane granice między płciami: fizyczne, somatyczne, przebiegające w sferze społecznej, psychologicznej, funkcjonalnej. Efektem jest publikacja zawierająca kolaże fotograficzne – głównie portrety osób poddanych subwersywnym działaniom na własnych ciałach. Trzon publikacji stanowią oryginały epigramów definiujące rytm składu, połączone z tłumaczeniami, których warstwa wizualna jest dekonstruowana w…

Współpraca z biznesem

Allegro

Studenci zaprojektowali serię opakowań do wysyłki produktów kupionych przez Allegro. Opakowania z jednej strony przyciągają atrakcyjną formą, a z drugiej prowokują do nadawania im drugiego życia oraz nowych, często zaskakujących funkcji.

Narodowy Instytut Audiowizualny

Studenci opracowali nowatorskie sposoby ponownego wykorzystania największej w Europie kolekcji cyfrowych obiektów z obszaru sztuki, kultury i nauki Europeana.

Autostrada Wielkopolska

W ramach programu AUTOSTRADA DO SZKOŁY studenci zaprojektowali interaktywne i atrakcyjne rozwiązania podnoszące poziom bezpieczeństwa na drodze. Projekty zachęcają do przestrzegania zasad ruchu drogowego, stanowiąc jednocześnie estetyczny element otoczenia.

Dowiedz się więcej

Pracownie

Do dyspozycji studentów oddajemy specjalistyczne pracownie i warsztaty, wyposażone w najnowszy sprzęt. Tutaj studenci mogą realizować swoje projekty, także te wykraczające program studiów, oraz konsultować je z wykładowcami. Pracownie sa dostępne dla studentów w godzinach otwarcia szkoły i można korzystać z nich cały czas.


Program nauczania


Narzędzia mają inspirować, ale celem jest świadome i odpowiedzialne stworzenie pomostu komunikacyjnego między ludźmi. Most ten to empatia i dialog.

Nasz autorski program studiów, silnie związany z otoczeniem, pozwala zrozumieć praktyczny wymiar zawodu projektanta komunikacji. W pracy projektowej łączymy papier, digital, event, film i działania w przestrzeni publicznej.

Studenci tworzą produkty i usługi zaspokajające rzeczywiste potrzeby odbiorców oraz usprawniające funkcjonowanie w przestrzeni publicznej. Konstruują przekazy marketingowe – atrakcyjne i przyciągające uwagę odbiorców, a przy tym istotne społecznie.

Tworzą rozbudowane strategie brandingowe, identyfikacje wizualne oraz transformacje cyfrowe przy użyciu najnowszych narzędzi i różnych kanałów komunikacji. Analizują nowe trendy w komunikacji i przewidują przyszłe.

Prototypują, testują, ulepszają – zawsze przyjmując perspektywę odbiorcy. Uczą się pracować w zespole, werbalizować i konceptualizować swoje pomysły oraz idee. Stają się zorientowanymi na praktykę specjalistami – projektantami komunikacji. 

Czego uczymy na communication design?

  • Antropologia
  • Architektura UX
  • Beautiful data
  • Cyfrowy film animowany
  • Filozofia
  • Fotografia
  • Fotografia reklamowa
  • Fotografia studyjna + DTP
  • Grafika + responsive
  • Grafika edytorska
  • Grafika reklamowa
  • Historia designu
  • Historia sztuki
  • Human centered design
  • HTML, CSS
  • Identyfikacja wizualna
  • Ilustracja prasowa i książkowa
  • Ilustrator, Photoshop, Indesign
  • Infografika reklamowa
  • Kreatywne projektowanie interakcji
  • Kreowanie marki w przestrzeni wirtualnej
  • Nowe media
  • Marka i strategia rozwoju
  • Media w przestrzeni publicznej
  • Modelowanie 3D
  • Podstawy druku
  • Podstawy projektowania
  • Pracownia wizytująca
  • Prezentacja i portfolio
  • Programy komputerowe: Adobe
  • Projektowanie gier komputerowych
  • Projektowanie publikacji
  • Projektowanie scenariuszy
  • Prototypowanie
  • Przewidywanie trendów
  • Psychologia
  • Rysunek
  • Scenografia interakcyjna
  • Socjologia
  • Typografia
  • User interface design
  • Visual storytelling
  • Warsztat pisarski
  • Warsztat projektowy

Sposób prowadzenia zajęć

Zajęcia są prowadzone w formie interdyscyplinarnych projektów. Studenci realizują je w niewielkich grupach pod opieką specjalistów-praktyków, często we współpracy z polskimi i zagranicznymi firmami.

W dostępnych przez cały czas pracowniach mogą realizować pomysły daleko wykraczające poza program studiów.

 

Studenci są traktowani w sposób partnerski i podmiotowy. Nie istnieje sztywna granica między wykładowcami a studentami, co sprzyja rozwijaniu indywidualności każdego z nich. 

Nasi studenci szybko zdobywają pierwsze doświadczenia zawodowe, budują portfolio projektów i sieć kontaktów zawodowych, często już w trakcie studiów podejmują pracę w branżach związanych z projektowaniem komunikacji.

Studiuj communication design. Dowiedz się, jak obniżyć czesne nawet o 50% lub 100%.

Dowiedz się więcej

 

Jak aplikować?

Portfolio

Przygotuj na spotkanie z nami materiały, które zaprezentują Ciebie jako przyszłego projektanta. Sprawdź, co powinno zawierać Twoje portfolio.


więcej o portfolio

Rejestracja

Zarejestruj się w naszym systemie rekrutacyjnym już teraz. Nie musisz czekać na wyniki egzaminów maturalnych. Rejestracja to Twój pierwszy, formalny krok, by zacząć studia w School of Form.

Krok 1 – Załóż konto kandydata, wypełniając formularz zgłoszeniowy.
Krok 2 – Aktywuj swoje konto poprzez link aktywacyjny wysłany na podany przez Ciebie adres e-mailowy.
Krok 3 – Zaloguj się na konto kandydata oraz uzupełnij wymagane dane w formularzu zgłoszeniowym.


więcej o rejestracji

Egzamin

Aby dostać się do School of Form nie musisz zdać egzaminu z rysunku. Egzaminy do School of Form składają się z dwóch etapów: warsztatu rekrutacyjnego i rozmowy na podstawie portfolio. W pierwszym etapie diagnozujemy Twoje predyspozycje manualne, w drugim chcemy poznać Ciebie i Twoje prace. Sprawdź planowane terminy egzaminów.


więcej o egzaminie

Uzupełnienie dokumentów

Już po egzaminie? Na koniec trochę formalności. Sprawdź, jakie dokumenty musisz nam dostarczyć, by zostać studentem School of Form.


więcej o wymaganych dokumentach

Rekrutacja

ul. Głogowska 18
60-734 Poznań
(Pawilon 1 MTP, wejście bramą 11)

tel. 61 869 20 25 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniedziałek, środa, piątek: 8.00 – 16.00
Wtorek i czwartek: 10.00 - 18.00
W miesiącach lipiec-wrzesień dodatkowo pierwsza i druga sobota miesiąca: 9.00 – 14.00