Data publikacji: 10 czerwca 2023

SCREENS THAT TALK & SEE

Autor(ka) artykułu: Magdalena Szczuka

Eventy i wystawy
Współpraca z otoczeniem

Studenci specjalności Communication Design stworzyli Manual dla lepszej komunikacji społecznej! Już od dziś stacja metra Świętokrzyska będzie rozświetlona grafikami i animacjami młodych projektantów ze School of Form.

Gdzie
Warszawa
Kiedy
10 czerwca 2023, 15:00
Kolorowe grafiki wyświetlone na dużych ekranach LED na stacji metra Świętokrzyska
Projekt studentów SOF z firmą Warexpo | Fot. School of Form

Projekt studencki

Projekt zatytułowany Screens that talk&see powstał przy współpracy z WAREXPO i merytorycznym wsparciu naszych wykładowców: Izy Rutkowskiej i Krisa Łukomskiego. Zespół projektowy badał potencjały nowego typu komunikacji jakimi są treści na ekranach ledowych w przestrzeni miasta. Co może dzisiaj w natłoku treści komercyjnych prowokować interakcje, generować dialog z nośnikami reklamowymi i od czego to zależy? To główne pytania z którymi zmierzyli się projektanci. W efekcie poszukiwań, badań przestrzeni oraz warsztatów powstał manual, który zbiera informacje o tym jak lepiej komunikować w miejskich przestrzeniach. Zestaw grafik i animacji na wyświetlaczach WAREXPO w metrze ilustruje wypracowane rozwiązania.

Ekspozycję można oglądać na nośnikach LEDspace w warszawskim metrze na stacji Świętokrzyska w dniach: 10-13.06 oraz 17-20.06. Zapraszamy!

Zespół projektowy

Studentki i student specjalności Communication Design:

  • Julia Fohs,
  • Anton Komar,
  • Pola Małaczewska,
  • Katarzyna Modzelewska,
  • Veronika Nikiforova,
  • Kateryna Skyba.

O partnerze

Warexpo S.A.

Warexpo sp. z o.o. jest właścicielem i administratorem sieci podświetlanych słupów reklamowych i tradycyjnych klejonych. Łącznie oferujemy 609 powierzchni reklamowych w 281 lokalizacjach. Nowością w portfolio jest sieć nośników DOOH zlokalizowana na prestiżowym Krakowskim Przedmieściu, handlowej ul. Chmielnej i w przejściu podziemnym pomiędzy I a II linią metra.

Strategiczne lokalizacje budują doskonałą widoczność kampanii, a nowy design nośników z podświetleniem powierzchni ekspozycyjnej nadaje im estetyczną i elegancką formę. Warexpo dociera z reklamą do 7 milionów odbiorców dzięki połączeniu potencjału słupów reklamowych w stolicy i 8 największych miastach Polski z nośnikami w komunikacji miejskiej na terenie aglomeracji warszawskiej. Oferta spółki obejmuje kompleksową usługę polegającą na planowaniu, realizacji i koordynacji kampanii reklamowych, w tym działań niestandardowych.

Wsparcie merytoryczne

Iza Rutkowska

Projektantka, założycielka Fundacji Form i Kształtów oraz Studia Zoochitecture, wykładowczyni School of Form.

Prowadzi procesy projektowe dotyczące przestrzeni i jej użytkowników. Efekty jej prac prezentowane były na całym świecie. Wspólnie z dziećmi stworzyła plac zabaw w Madrycie w postaci 120-metrowego węża, a od 5 lat prowadzi proces przekształceń Podwórka im. Wszystkich Mieszkańców we Wrocławiu zainicjowany pojawieniem się na podwórku 7-metrowego jeża… Prowadzi badania w sposób performatywny. Projektuje interaktywne obiekty służące do katalizowania energii wybranej społeczności, a następnie pracuje z nimi na rzecz trwałych przekształceń przestrzeni. Tworzy place zabaw razem z dziećmi, podwórka wraz z mieszkańcami. Zajmuje się edukacją w procesie – angażuje interdyscyplinarne grupy studentów w bieżące działania terenowe tak, żeby później realizowali niezależne projekty odnosząc się do doświadczeń nabytych w praktycznym działaniu. http://izarutkowska.com/

Kris Łukomski

projektant komunikacji, badacz i kurator wydarzeń artystycznych oraz nietypowych przedsięwzięć interdyscyplinarnyc

Zajmuje się edukacją artystyczną, uczy w Katedrze Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i prowadzi warsztaty w międzynarodowym uniwersytecie designu School of Form. Skupia się na nowych metodologiach zorientowanych na proces i komunikację między jego uczestnikami. Od ośmiu lat rozwija współpracę kulturalną między Polska i Indonezją (m.in. pracował w Galerii Narodowej w Dżakarcie). Jest też częścią jednego z tamtejszych kolektywów artystycznych (JaF). Pracował m.in. we Francji, Niemczech, USA, Chinach, Danii, Kanadzie, Czechach i wielu innych. Interesuje się interdyscyplinarnymi i performatywnymi doświadczeniami w sztuce współczesnej i designie społecznym, a także wspólnotowymi praktykami artystycznymi. W praktyce edukacyjnej wykorzystuje podróż jako narzędzie sztuki, tworząc team-worki artystów, projektantów, aktywistów. Jedna ze zorganizowanych przez niego takich zespołowych praktyk pt. ART (OF) JOURNEY była oficjalną częścią programu Triennale w Katmandu w 2017 roku.